Skip to main content

Merdeka Palace Hotel Kuching



Post title sepatutnya pengalaman kurang menyenangkan ketika menginap di Merdeka Palace Hotel Kuching. Jadi saya akan ceritakan pengalamannya. Kami ada disini sebab ada trainning dan management bagi tempat penginapan juga di tempat yang sama. Teruja sebenarnya sebab dapat menginap di hotel yang Gah serta mewah ini. Rating hotel 4 star. Tapi boleh refer di laman web  http://www.merdekapalace.com untuk confirmation. Check in lewat mlm sebab slps waktu bkerja baru kami drive ke Kuching. Disambut oleh gadis cilik di kaunter receptionist. Ada dua kumpulan, kumpulan pertama awal satu jam tiba. Dan roomate sy dh sampai. Tinggal sy dan 3 org lg yg perlu checkin ambil kad akses. 

Pergilah ke nombor yg tertera di sampul putih Room No. 213. Agak suram suasana lorong sbb lampunya jenis lampu kuning malap. Macam ada rasa semacam jak. Serius! Dh jumpa bilik.. NO. 213 msukkn kad. Tp lampu merah (access denied) tombol xboleh buka. Heran. Coba lagi dan lagi. Iktiar siap tekan bell pintu bharap roomate sy buka. Mungkin tidor dlm fikiran sy. Dengan suasana yg suram dan lorong byk sangat cermin, sy terkejut dengan bayang sendiri. Tp lebih macam rasa ada orang yg memerhati. Iktiar last call roomate. 

Amoi, knp xbuka pintu? Tdur kah. Sy punya kad rosak xdpt masuk.

Sy dibilik.. Mana kamu? Sy bilik 215. 

215? Aiyaaaaaa dlm fikiran mmg @#&#@ knplah receptionist boleh bagi salah no??? 

Saya xpernah terfikir hotel mewah mcm ni buat kesilapan boleh tulis salah room no. Kalo ada org buka pintu td? Mst org fikir sy ni call girl. 🤦 


Selepas simpan brg, pergi kaunter bgtau gadis receptionist, punya selamba. Not even sorry okay. Where is your manner girl?  

Jadi cerita pasal bilik yg kami dapat. Tingkat dua dan bawahnya adalah Victoria Club. Bising jugak suara org nyanyi, mahu tdur ssh mata lelap. Dah lah sampai lewat mlm kepenatan, esok awal lagi bangun trainning. Pemandangan pagi sangat indah dengan pokok kapas berada di dpn cermin kami. Bilik okay2 shj, yang pelik ada lorong kecik menuju ke bathroom tu yg pelik... Mcm seram. Sarapan pagi punya buffet tidaklah menyelerakan, xbyk choice. Dlm banyak2 mknn yg dihidangkan, laksanya sedap 👍. Bagi yang hendak menginap di sini boleh lah fikir dua kali... Km orang ini kerna terpaksa, management dah tempah bilik hotel disini. Nasib xduduk lama2.. Hehehe

Overall, management Merdeka Palace Hotel pls improve more on customer service okay. Sbnrnya masa breakfast pun sy ada pengalaman yg kurang menyenangkn dgn staff hotel tetapi biarkan shj. 


Comments